image
image
image

INSCHRIJVING GEMEENTE

Indien u zich vestigt in een gemeente (bijvoorbeeld door verhuizing binnen Nederland), dient u daarvan aangifte te doen bij de gemeente waarbinnen uw nieuwe adres ligt. U wordt dan ingeschreven in de basisadministratie van die gemeente.

Indien u nog niet in de basisadministratie van een Nederlandse gemeente stond ingeschreven, wordt u alleen in bij de nieuwe gemeente als ingezetene ingeschreven als:
1. In redelijkheid verwacht mag worden dat u gedurende een half jaar ten minste tweederde van de tijd in Nederland zult verblijven en
2. U de Nederlandse nationaliteit bezit (of op grond van een wettelijke bepaling als Nederlander wordt behandeld, of als vreemdeling een rechtmatig verblijf als bedoeld in de Vreemdelingenwet 2000 geniet).

Indien het voorgaande op u van toepassing is en u komt vanuit de Nederlandse Antillen of Aruba om u in Nederland te vestigen, dan dient u een verhuisbericht over te leggen dat afkomstig is van de basisadministratie in de Nederlandse Antillen of Aruba.

De gemeente kan ook uit eigen beweging de inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie doen, indien de gemeente waar u uw adres heeft opmerkt dat u niet staat ingeschreven, of op grond van een geboorteakte.

Boratech zal u op verzoek begeleiden tot de inschrijving in BRP, als deel van het abonnement pakket. Er zijn geen extra kosten aan verbonden.

Wanneer u meer informatie wenst, kunt u in het hoofdmenu via CONTACT uw gegevens achterlaten.

Dit bericht is ook beschikbaar in: Български English

Add a Comment